روش های اتصال لوله پلی اتیلن

انواع لوله پلی اتیلن

روش های اتصال لوله پلی اتیلن

روش های اتصال (لوله کاروگیت و لوله پلی اتیلن تک جداره تحت فشار) با توجه به شرایط فشار داخلی و خارجی، آب بندی، مقاومت در برابر حرکات طولی، مقاومت بار در اثر رانش یا کشش، شرایط نصب و نصب و شرایط تولید (لوله کاروگیت و تک فشاری لوله پلی اتیلن دیواری) متفاوت خواهد بود.
 
اتصال لوله پلی اتیلن اعم از موج دار یا لوله پلی اتیلن تحت فشار به یکی از انواع زیر امکان پذیر خواهد بود:
 
1. اتصال BUTT WELD
۲. اتصال لوله پلی اتیلن ثقلی فاضلاب دوجداره (لوله کاروگیت) به روش جوش الکتروفیوژن
3. اتصال لوله پلی اتیلن ثقلی فاضلاب دوجداره (لوله کاروگیت) به روش جوش اکستروژن.
4. اتصال لوله پلی اتیلن ثقلی فاضلاب دوجداره (لوله موجدار) به روش اتصال مکانیکی یا به عبارتی اتصال با کوپلینگ تراکمی.
 
 
 
اتصال BUTT WELD
به این نوع اتصال لوله کاروگیت، اتصال حرارتی نیز گفته می شود. در این روش دو سر لوله کاروگیت قبل از اتصال به طور همزمان گرم می شوند. این گرما توسط صفحه داغ ایجاد می شود و دمای صفحه داغ به حدود 210 درجه سانتیگراد می رسد. در مرحله گرمایش و سرمایش باید پارامترهای زمان و فشار مکانیکی روی لوله دوجداره کاروگیت رعایت شود. این نوع اتصال برای لوله های کاروگیت فاضلاب با قطر خارجی یکسان و ضخامت دیواره مشابه استفاده می شود. به دلیل تغییر ضخامت دیواره لوله های کاروگیت مارپیچی فاضلابی که بر اساس قطر داخلی تولید می شوند، ممکن است در تراز و اتصال لوله های پلی اتیلن ثقلی مارپیچی دوجداره فاضلاب به روش جوش لب به لب مشکلاتی ایجاد شود.
 
 
 
اتصال لوله کاروگیت به روش جوش الکتروفیوژن:
تفاوت اصلی این روش با جوش حرارتی شرح داده شده در روش اعمال حرارت است که از داخل توسط یک سیم پیچ اعمال می شود. در این روش پس از قرار دادن لوله کاروگیت از سر آنها در ابتدای یکدیگر، صفحه الکتروفیوژن به دور لوله کاروگیت پیچیده می شود، سپس با اعمال الکتریسیته به کویل های مقاومت حرارتی، سیم پیچ گرم شده و پلاستیک های اطراف ذوب می شوند. و جوش داده شد. یک تناسب بین لوله های راه راه ایجاد می شود.
 
نکته مورد توجه در این جوش، جریان مورد نیاز برای جوشکاری است که باید متناسب با سیم پیچ های الکتریکی اتصالات باشد. سطح لوله کاروگیت فاضلاب قبل از جوشکاری باید به دقت بررسی شود تا خط و خش ایجاد نشود. نکته دیگر در این روش دقت آب بندی فاصله همپوشانی صفحه الکتروفیوژن و لوله پلی اتیلن دوجداره است. این روش اغلب در مواردی استفاده می شود که هم لوله های دوجداره (لوله های کاروگیت) محدود و مهار می شوند، به عنوان مثال هنگام تعمیر لوله های کاروگیت و اتصالات داخل ترانشه، و یکی از بهترین تکنیک ها برای اتصال لوله های پلی اتیلن دوجداره فاضلاب است. لازم به ذکر است که نوع کویل های انتخاب شده برای قطعات اتصال تاثیر بسزایی در کیفیت جوش الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلن دوجداره فاضلاب دارد.
این لینک  جهت ورود شما به سایت پارس اتیلن کیش میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.