تاریخچه پلی اتیلن

انواع لوله پلی اتیلن

تاریخچه پلی اتیلن

نکته: لوله کاروگیت به عنوان پرمصرف ترین لوله جمع آوری و انتقال فاضلاب در ایران و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد. استاندارد بین المللی بر تولید لوله های راه راه با مقاومت مکانیکی بین 16 تا 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع تاکید دارد. در ایران لوله کاروگیت باید دارای مقاومت مکانیکی 31.5 kN/m2 باشد. همه بازرسان تاکید می کنند که مقاومت مکانیکی لوله راه راه تولید شده توسط هر شرکت در وهله اول باید دارای مقاومت مکانیکی 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع باشد.
 
 
 
مزایای نسل جدید لوله های دوجداره کاروگیت
 
واشرهای آب بندی لوله کاروگیت
 
واشر های آب بندی که برای اتصال لوله های کاروگیت روتنگران پارسه استفاده می شود مخصوص این لوله ها طراحی و ساخته شده است و این واشرها در آلمان تولید و به ایران وارد می شوند. این واشرها از مواد خاصی ساخته شده اند که بالاترین مقاومت ممکن را در برابر عوامل محیطی و استرس دارند. یکی دیگر از مزایای این واشرها چند لایه بودن آنهاست که نهایت آب بندی را به ارمغان می آورد.
اولین بار به طور تصادفی توسط شیمیدان آلمانی هانس فون پچمانو ساخته شد. در سال 1898، در حالی که دیازومتان را گرم می کرد، یک ترکیب مومی سفید رنگ که بعداً پلی اتیلن نامیده شد را سنتز کرد. اولین روش سنتز صنعتی پلی اتیلن به طور تصادفی در سال 1933 توسط Azic Navest و Rinollergison کشف شد. این دو دانشمند با حرارت دادن مخلوطی از اتیلن و بنزآلدئید در فشار بالا، مواد موم مانندی به دست آوردند. دلیل این واکنش وجود ناخالصی های اکسیژن دار در دستگاه های مورد استفاده بود که به عنوان آغازگر پلیمریزاسیون عمل می کرد. در سال 1935، مایکل پرین، یکی دیگر از دانشمندان ICI، این روش را توسعه داد و پلی اتیلن را تحت فشار بالا سنتز کرد، که اساس تولید صنعتی LDPE در سال 1939 شد. سی سال بعد، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) توسط یک شیمیدان آمریکایی اختراع شد.
برای خرید لوله پلی اتیلن کلیک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.